Intercooler jest to chłodnica pośrednia zwana też chłodnicą międzystopniową. Stosowany jest w silnikach z turbiną doładowania.
Chłodnica powietrza w samochodach zlokalizowana jest najczęściej za sprężarką, ale przed silnikiem, gdyż nie może padać na nią ciepłe powietrze. Zbudowany jest podobnie do zwykłej chłodnicy montowanej w każdym samochodzie. Różnica jest jedynie w ładunku, który zostaje schłodzony. W intercoolerze jest nim powietrze, a w chłodnicy samochodu, ciecz.Powietrze chłodzone jest dzięki naturalnemu pędowi samochodu lub przy użyciu dodatkowego wentylatora. W rzadszych modelach stosowany jest też podtlenek azotu oraz natrysk wody.
Na wybór intercoolera składają się, rozmiary komory silnika, zapotrzebowanie na chłodne powietrze.Jego dobór i montaż przez niedoświadczonego miłośnika motoryzacji będzie za trudny ze względu na różne gabaryty i skomplikowany układ dolotowy. Musi być on tak zamontowany, by droga powietrza była na tyle długa, by zdążyć je ochłodzić. Z kolei im dłuższy układ dolotowy, tym trudniej uzyskać docelowe ciśnienie. Gabaryty intercoolea są bardzo istotną rzeczą. Jeśli zostanie zastosowany zbyt duży, wydłuży się czas uzyskania odpowiedniego ciśnienia. Zbyt mały intercooler prowadzi do zbyt małego ciśnienia docelowego, przez co powstaje tak zwany efekt turbo dziury.Kolejnym ważnym aspektem jest umiejscowienie filtra powietrza, długość oraz gwałtowność zgięć.
Wszystkie te czynniki muszą być idealnie zgrane, by móc w pełni wykorzystać moc silnika oraz turbodoładowania.