Skraplacz klimatyzacji to za pewne już opisywana na naszym blogu część, jednak z racji założenia nowego działu pozwolę sobie opisać ją jeszcze raz. Skraplacz jest potoczne nazywany chłodnicą klimatyzacji lub też kondenserem. Jest on najczęściej montowany przy chłodnicy cieczy silnika samochodowego, w przedniej części pojazdu.
Mimo swojej odporności na te czynniki, konstrukcja skraplacza jest stosunkowo delikatna i podatna w szczególności na uszkodzenia mechaniczne z czego niewielu kierowców zdaje sobie sprawę. Z powodu jego montażu jest on narażony bezpośrednio na uszkodzenia mechaniczne. Innym czynnikiem który ma wpływ na żywotność skraplacza jest fakt, iż wszystko co znajduje się na jezdni, wpada bezpośrednio na skraplacz, przez co jego żywotność zmniejsza się w zależności od warunków w jakich się poruszamy.
Jeżeli skraplacz jest bardzo zabrudzony lub skorodowany od środków chemicznych, które znajdują się w płynach do czyszczenia lub na drogach w zimie, powoduje zmniejszenie wydajności skraplacz. Z tej racji warto pamiętać o systematycznym czyszczeniu i konserwowaniu radiatora, by jego wydajność stała na najwyższym poziomie przez cały okres jego eksploatacji.